Què és SMSC i per a què serveix

Què és SMSC

La manera com la gent es comunica amb els telèfons mòbils ha canviat dràsticament al llarg dels anys. Durant anys, els SMS eren la manera més fàcil i ràpida de connectar-se amb els altres. Per una petita quantitat de diners o fins i tot sense cap cost (si el seu pla ho permetia), podíem enviar un missatge per SMS. Hem passat a aplicacions de missatgeria instantània més recents (com WhatsApp, Telegram i Signal, entre d'altres). L'ús dels SMS ha disminuït considerablement en els darrers anys, malgrat els intents de les operadores i de Google per reanimar-los. Parlarem d'una nova tecnologia que potser et resulti familiar i de la qual parlarem a continuació.

Les companyies de telecomunicacions han perdut una font d'ingressos clau, ja que els usuaris segueixen escollint aplicacions com ara WhatsApp, que són gratuïtes, més ràpides i tenen més funcions. Tot i els seus intents per recuperar la missatgeria SMS, els usuaris segueixen preferint WhatsApp i altres apps similars, que són gratuïtes i ràpides. Els missatges SMS es continuen utilitzant avui dia, i funcionen a través de SMSC. Què és el SMSC? Aquí descrivim aquesta idea detalladament, així com les limitacions dels SMS, que han jugat un paper vital en el seu declivi.

Què és SMSC i com funciona

SMS oficial

El centre neuràlgic de la missatgeria textual, el SMSC, és el tema del nostre debat. El SMSC és el centre neuràlgic dels missatges curts. És important saber que és una abreviatura. El SMSC envia i rep missatges SMS, que són missatges curts. Els dispositius els envien i els reben a través d'aquest centre neuràlgic.

L'SMSC exerceix un paper important en el flux de trànsit perquè aquest en depèn. El SMSC actua com un servidor en la distribució dels missatges de text del remitent al destinatari. Permeten que els missatges passin abans d'arribar al destinatari final, funcionant com a servidor. Aquest centre determinarà si el dispositiu del destinatari té cobertura en aquell moment (si teniu senyal de mòbil) perquè pugui rebre el missatge directament. Si no hi ha senyal, el missatge s'enviarà tan bon punt hi hagi senyal.

Els missatges s'emmagatzemaran al telèfon del destinatari fins que torni a connectar-se a la xarxa si no té cobertura; en cas contrari, el missatge s'enviarà immediatament. Els operadors controlen el temps demmagatzematge dels missatges, però si superen el límit de temps (fixat per loperador), el missatge haurà de tornar a enviar-se (és a dir, el primer intent ha fracassat).

El treball de SMSC és garantir que aquests missatges arribin a la destinació. Als nostres telèfons, hem d'habilitar una funció que ens permeti enviar i rebre missatges SMS perquè arribin. Encara que enviem un missatge SMS, no podem estar segurs que es lliuri si no activem l'opció de lliurament/recepció de missatges a les opcions de configuració dels SMS. No podem confirmar si algú ha rebut un missatge SMS, però sí que ho podem fer en una aplicació de missatgeria instantània, cosa que no és possible per als missatges SMS.

SMS

SMS

El servei de missatges curts (SMS) existeix des de fa molts anys. Fa referència als missatges de text curts, que en anglès s'anomenen servei de missatges curts. Aquests missatges són breus i s'envien entre dispositius. Com que només tenen 160 caràcters, podem veure que són breus. Hem d'evitar superar el límit de caràcters en redactar un missatge de text, ja que tenim una limitació clara. Un missatge de text no pot superar els 140 bytes de longitud (no caràcters).

Això és fonamental perquè la quantitat de caràcters permesos en un missatge varia segons el tipus de caràcters utilitzats. En lloc dels 160 caràcters esmentats anteriorment, el màxim en alguns casos pot ser de 70 caràcters. Aquesta és una limitació més notable per a molts.

utilitzant la codificació de caràcters de 7 bits, que és l'adequada per als caràcters llatins, el nombre màxim de caràcters és de 160. Si s'utilitzen caràcters no llatins, alfabets com el xinès, el japonès, l'àrab o el ciríl·lic poden requerir un recompte de caràcters diferent. Com hem assenyalat, les opcions per enviar un missatge de text són limitades com a resultat, està limitat a 70 caràcters.

Actualment, la tecnologia dels SMS té un inconvenient important. Un dels mètodes que es feia servir llavors era el SMS llarg, amb el qual molts de vostès estaran familiaritzats. En aquest missatge pots escriure el que vulguis, independentment que tingui més de 160 caràcters. Un cop preparat el missatge, podeu prémer «enviar» i el dispositiu comptarà els caràcters. Divideix el missatge en diverses parts si té més de 160 caràcters, enviant-los en diversos blocs en lloc d'un sol missatge llarg. Tot i això, el destinatari només rebrà un missatge llarg que contingui tots els SMS que el remitent hagi creat i enviat prèviament.

Un inconvenient important dels missatges de text és que només poden contenir text. L'EMS es va crear per solucionar aquest problema. Enhanced Messaging Service és el nom més estès per al servei de missatgeria millorada, encara que alguns proveïdors de serveis utilitzen el terme Enhanced Messaging Service per al servei de missatgeria mòbil. És un tipus de millora dels SMS que permet als usuaris enviar imatges, canviar els estils de lletra i utilitzar text en negreta i cursiva.

Estos EMS o MMS mai van ser populars malgrat els esforços dels operadors. Van tenir dificultats quan es van llançar per primera vegada com a conseqüència de l'elevat cost del seu enviament, que va dissuadir molts usuaris d'enviar-los perquè en l'època en què la majoria de la gent tenia plans de prepagament hauria suposat una despesa excessiva cada mes. A poc a poc van anar desapareixent del mercat en utilitzar-se cada cop menys, sobretot amb la introducció d'altres alternatives.

RCS: els substituts dels SMS

RCS Google

La missatgeria SMS fa anys que està en declivi, sobretot per l'auge de les apps de missatgeria instantània com WhatsApp. Aquestes apps són gratuïtes i permeten enviar missatges de text i rebre una resposta ràpida, a més de poder enviar tota mena de fitxers. Google va desenvolupar fa temps una tecnologia per competir-hi.

Google porta treballant en una tecnologia RCS des del 2016, que significa Rich Communication Service. Com a successor dels SMS, RCS és una tecnologia avançada que permet als usuaris enviar fotos, vídeos i altres continguts a través dels telèfons. Tot i que aquesta tecnologia funciona de forma diferent, ja que no depèn d'una app, pot continuar enviant text, imatges i altres tipus de contingut. RCS és una tecnologia que pot competir amb les aplicacions de SMS que requereixen una connexió a Internet perquè permet als usuaris enviar una gran varietat de continguts.

Moltes empreses s'han associat amb Google en el passat per introduir aquesta tecnologia, però Google ja l'ha fet oficial a molts països. Es tracta d'una tecnologia integrada a Missatges de Google, una popular aplicació d'Android. Milions d'usuaris han instal·lat aquesta app. Aquesta tecnologia permet enviar text, fitxers i molt més en un sol missatge, similar a un SMS enriquit. Caldrà veure si té o no lèxit que anticipa Google.


Sigues el primer a comentar

Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.