És realista dir que Apple està morta?

Apple morta

Últimament a molts mitjans internacionals i alguns mitjans espanyols veiem titulars que insinuen i fins i tot asseveren que Apple està acabada. Els mitjans busquen frases cridaneres que encapçalin les seves notícies i que cacen la morbositat de veure caure un gegant del lector. Tots els que escrivim hem pogut caure alguna vegada en això, però cal mirar les dades amb més serietat. En aquesta web fa tan sols uns mesos parlem de la possibilitat que totes les tauletes Android juntes venguessin més que els iPad. Sembla que això ja ha passat, però és només una dada i res no té a veure amb els resultats independents de la companyia californiana.

Que Android estigui creixent molt evidentment li treu una mica d'atenció a Apple, però encara que a la comparativa les forces s'estiguin igualant, les vendes de tauletes i smartphones de la companyia de Cupertino no han deixat d'augmentar. Sí, Kindle Fire i Nexus 7 han tingut uns resultats de vendes molt impactants però no s'acosten ni tan sols als d'iPad mini o la venda conjunta d'iPad 3 i 4.

Apple morta

Els analistes d'inversions i financers han estat terriblement alarmistes quan les accions de la companyia han baixat, però precisament el seu discurs tremendista i poc meditat té molt a veure amb aquestes baixades d'inversió i caiguda de les accions a la borsa. Que ens ho expliquin a Europa, cosa que els suposats “experts” analistes i agències de qualificació han fet amb les seves perspectives sobre negocis suposadament sans que després fallien i amb deutes sobirans pretesament perillosíssims que estan aguantant l'estrebada.

Una altra dada que es dóna és la dels índexs de creixement de vendes dels productes estels de l'empresa. Quan has dominat el mercat en un producte gairebé al 100% és normal que els teus competidors, que a més a més fan les coses bé, tinguin unes xifres de creixement de vendes trimestrals que superen les teves. Faltaria més. De tota manera, després de tot el creixement d'aquests rivals, iPad representa la meitat de les tauletes que es venen al món. I a més, es dóna en un mercat que va créixer un 75% l'any 2012.

Si parlem de telèfons intel·ligents, el domini de l'iPhone a països desenvolupats és total. Encara no tenim les xifres de vendes oficials de la cinquena generació però s'espera que siguin molt bones. De fet, ja hi ha informes que apunten que el telèfon intel·ligent de Cupertino hauria recuperat la seva supremacia total del mercat nord-americà amb més del 50% de la quota. No obstant això i com reflecteix aquest article d'Internet, la borsa està castigant les accions d'Apple.

En definitiva, veiem com la rumorologia, l'expertatge pretès i el tremendisme tenen més a veure amb els resultats de borsa de la companyia que amb el que els consumidors realment fan a les botigues i pensen de la companyia.

Els usuaris de iOS són dels més actius en navegació. Cada molt poc temps rebem un informe que ratifica que el trànsit que genera l'iPad és incomparablement superior al que generen les tablets Android de moment. Parlem d'un domini equivalent al 80% del trànsit. És veritat que caldria filtrar aquesta dada per criteris demogràfics, sent la tauleta d'Apple més popular entre persones grans que utilitzen menys les apps i més el navegador, alhora que contrastar amb altres fenòmens que poden explicar aquest lideratge. Tot i això, és innegable que la marca té uns fidels seguidors que gaudeixen usant els seus dispositius.

Realment caldria enfocar d'una manera més positiva la creixent rivalitat que les diferents empreses que encarnen Android, amb Google i Samsung al capdavant, representen cap a Apple, sense deixar de valorar allò que aquesta companyia ha aportat i seguirà aportant segurament durant anys. Segur que trauran productes millors i pitjors, que caldrà analitzar amb fredor com a periodistes i com a consumidors de tecnologia, però és massa aviat per enterrar-los.


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.

  1.   Roberto va dir

    Apple ven més per molt poc, gairebé s'estanca. En canvi Samsung i Android creixen. I si només als EUA en té prop del 50, a Alemanya Android en té 71 %, a la Xina més del 90 % a Espanya 93 %, al Japó 64 %, a Corea més del 80 %……….No apple no ha mort, només aquesta morint lent.