4 anys amb l'iPad: el precursor del format tauleta

El primer iPad i Steve Jobs

El 27 de gener de 2010 va ser un dia important per a la història de la tecnologia. Just fa quatre anys, un ja desmillorat Steve Jobs presentava l'iPad. Apple va aconseguir que la tablet es convertís en un format d'èxit en ajuntar al seu producte una mida manejable i més productiva que ens recordava el portàtil amb la fluïdesa i l'intuïtiu d'un dispositiu mòbil. Des de llavors, va asseure càtedra i moltes han estat les companyies que han entrat en aquest mercat des de llavors.

Experiments previs en format tablet

La idea del format tablet ve de llarg. Moltes companyies ho van assajar sense pena ni glòria des dels anys 90. Microsoft va debutar el 2002 amb la seva Microsoft Tablet PC, que corria Windows XP Tablet PC Edition. Des de llavors, molts dels seus socis fabricants van fer experiments en format purament tablet, convertible i fins i tot híbrid. Tot i això, el gran públic no les va percebre com una cosa interessant. El seu abast es va limitar a terrenys professionals, grans oficines i magatzems.

Per al gran públic, abans de la tauleta només hi havia la PDA que utilitzava el missatger quan t'emportava un paquet a casa o del mosso de magatzem. Companyies com Nokia ja van coquetejar amb processadors ARM i sistemes operatius basats en Linux, fins i tot el 2009 Verizon llanço tablets basades en Android anomenades Ultra i Vega amb processadors Tegra 2 de Nvidia.

El primer iPad i Steve Jobs

La clau de l'èxit de l'iPad

Aquesta gran massa de consumidors no va ser gaire conscient de tot això potser per la inconcreció del plantejament i l'arribada de l'iPad va ser un nou buf d'aire. El producte d'Apple donava una forma concreta al que havien estat experiments. El públic va comprendre de què es tractava, atès que tenia l?antecedent de l?iPod Touch i l?iPhone. Assimilava que podria emprendre tantes tasques com en aquests productes però estant més còmode, tenint una pantalla on tot no semblés tan petit i on els gest tàctils fossin més fàcils, donats els maldestres dits sense gairebé entrenament en aquest tipus d'interfícies del gran públic.

Jobs va defensar en aquell escenari una eina per a la quotidianitat. Va situar el producte en un punt intermedi entre el telèfon intel·ligent i el portàtil i la gent va entendre que faria les seves vides més senzilles. Va descriure una sèrie de tasques en què aquesta tercera via hauria de ser millor que els altres dos formats. La va trucar la tercera categoria i la va assignar les funcions de navegar, email, veure fotos i vídeos, escoltar música, jugar a videojocs i llegir llibres.

Més enllà que estiguem d'acord que totes aquestes coses es fan millor en un iPad o tablet que en un portàtil, l'èxit d'Apple, i de Steve Jobs, va ser convèncer-nos que sí.

Una idea sobre la qual Jobs va fer èmfasi en aquesta famosa presentació va ser la de la comoditat. Un encert total. El format tauleta és realment còmode per la seva semblança al llibre oa una revista. En poder subjectar-lo a les nostres pròpies mans i gaudir del control tàctil tenim una sensació més lleugera i propera que la dura interfície de teclat i ratolí al portàtil. L'avantatge principal amb el telèfon intel·ligent és la mida de pantalla, una idea que les phablets desafien ara.

Un format que ja és el primer ordinador personal

Des de llavors, l'iPad i les tauletes han estat un èxit. Els de Cupertino van vendre 14,8 milions d'unitats de la primera generació el seu any de debut, molt per sobre de les expectatives. Cada any i segons arribaven les generacions següents, aquesta xifra no ha fet més que augmentar. Si bé, la seva quota de mercat ha anat disminuint els dos darrers períodes anuals. Van començar amb un 90% el 2010 i ara amb prou feines en tenen un 35%.

Les tauletes són el nou format d'ordinador personal en vendes a nivell mundial i molts fabricants han contribuït i aprofitat aquest creixement brutal, alhora que salvaven la caiguda en vendes de PC, dos esdeveniments directament relacionats.

L'any 2013 a Espanya es van vendre 3,8 milions de tablets davant dels 1,7 milions de portàtils i els 910.000 ordinadors de taula. Això és una tendència al canvi d'usos.

L'èxit de l'iPad ha estat molt pedagògic per al consumidor i els números ho avalen. En total, en aquests anys de camí s'han venut com a mínim 170 milions d'iPad, això sense comptar la campanya nadalenca i l'impacte de la cinquena generació del de 9,7 polzades i la segona del Mini de 7,9 polzades.


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.

  1.   kornival va dir

    El precursor del format tablet? El tauleta PC de Microsoft un experiment? LOSERS.