Opinió: Xiaomi ha guanyat a Nexus com a marca geek de referència

Xiaomi vs Nexus marques geek

La solvència de Xiaomi està permetent a la companyia jugar una estratègia de dues cares. D'una banda, és una signatura de masses al seu país d'origen, amb un programari molt dedicat als gustos i hàbits del mercat xinès. De l'altra, es converteix en un autèntic filó per al tipus d'usuari europeu/americà a qui li agrada canviar de ROM i dur a terme modificacions als seus terminals, gràcies a una concentradíssima escena de desenvolupament en cadascun dels seus models.

Fa uns anys, potser fins al Nexus 5 i la Nexus 7 de 2013, la marca pròpia de dispositius de Google tenia tremenda força entre el públic especialitzat. El preu reduït dels seus productes (mantenint prestacions d'alçada), la facilitat per instal·lar ROM alternatives o de gaudir de les actualitzacions d'Android el mateix dia del seu llançament, feia d'aquests models un autèntic caramel per tècnics. Tot i això, aquell mateix any veia la llum un equip que representaria el començament d'un relleu. Es tracta, és clar, del Xiaomi Mi3.

Nexus 5, un terminal no només per a geeks. Google presumeix de vendes

Any 2014: amb tu va començar tot

Google fa un gir radical en la seva política de preus l'any 2014, elevant el rang des dels 200-300 als 600 euros, i fent que la seva Nexus 6 no resultés gens accessible per a pressupostos limitats. Des del nostre punt de vista, aquest terminal fabricat per Motorola, va marcar un abans i un després de línia de producte dels de Mountain View, generant polèmica no només pel que fa referència al seu preu, sinó també pel seu preu mida, que no va convèncer a molts.

Xiaomi evolució

Alhora, des de la Xina, arribaven dues joies per recollir part de l'essència que Google s'havia deixat pel camí: d'una banda, el una OnePlus, amb Cyanogen OS de sèrie i un gran potencial en termes de personalització i, de l'altra, el Xiaomi Mi4, un dispositiu imbatible en qualitat/preu, capaç d'assolir una gran repercussió sense dur a terme campanyes tan excessives com les d'OnePlus, simplement per la bona fama que havia aconseguit el seu predecessor.

2015-2016: transició i consolidació

L'any 2015; Google tracta de reeditar la seva passió entre els geeks amb el Nexus 5X, un dispositiu també fabricat per LG, que no aconsegueix donar al clau des del principi: encara que ara, una vegada el seu preu s'ha estabilitzat al voltant dels 250 euros, estigui guanyant espai, la tirada inicial va ser escàs. Massa gamma mitjana per un preu al voltant dels 400 euros. El OnePlus 2, per la seva banda, es va enfonsar passant de Cyanogen US a Oxygen, elevant els preus i no complint expectatives a moltes de les àrees del producte.

Google Nexus 6P Xiaomi Redmi Note 3 Pro

Per la seva banda, Xiaomi ho va clavar amb els phablets (tot i no tenir vaixell insígnia clar en aquell any) especialment amb el Redmi Note 2 i 3, tenint continuïtat en el Redmi Notes 3 Pro i el Mi Max durant la primera fase de 2016. En aquest any, a més, el Xiaomi Mi5 es va elevar a la categoria de fita, aconseguint situar-se en molts mitjans com el rival directe del Galaxy S7, en presentar-se el mateix dia que el vaixell insígnia de Samsung. Només calia veure la posada en escena d'aquella màquina: Hugo Barra va estar gairebé 20 minuts explicant el funcionament de l'estabilitzador òptic de la seva càmera a l'MWC, cosa que va deixar els apassionats de la tecnologia absolutament enamorats.

Una potent comunitat al voltant de Xiaomi

Tenint com a base un producte de categoria a un preu molt curt i, alhora, la necessitat de trastejar per aconseguir adaptar-lo als usos internacionals, Xiaomi s'ha convertit en la joia de la corona del públic geek. És clar que si un es compra un Xiaomi Mi5, tal com li arriba de fàbrica, ho haurà de posar a punt instal·lant una ROM (ja sigui MIUI o basada en AOSP) amb més idiomes i flaixant Google Joc. De fet, és part de la gràcia d'aquesta companyia i encara que algunes botigues s'ofereixen a vendre les seves unitats amb les modificacions fetes, normalment els fans prefereixen treure ells el precinte a la caixa.

xiaomi scene android

Durant uns mesos vaig utilitzar un Xiaomi Redmi Note 3 Pro com a dispositiu personal, vaig participar en algun grup de Telegram i en fòrums, i n'hi ha absoluta passió geek per la companyia xinesa. Usuaris que cada dia provaven una ROM diferent i compartien impressions, mesuraments d'autonomia o els benchmarks entre si, enllaçaven rebaixes de diferents botigues o cercaven fundes i altres accessoris entre l'enorme catàleg de AliExpress. En canvi, cada cop té menys sentit trastejar amb un Nexus, especialment des que són equips de 600 euros i un pas en fals pot deixar el terminal inservible.

Redmi Note 3 Pro: reflexions després d'un mes amb el phablet econòmic de Xiaomi


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.