Quin és el rumb de Huawei durant els últims mesos?

matebook huawei

Cada vegada un nombre més gran de companyies, sobretot, les més grans, realitzen grans esdeveniments anuals amb els quals no només donen a conèixer els seus resultats de cara a inversors i accionistes, sinó que també aprofiten per llançar els últims dispositius o donar algunes pistes sobre quina pot ser la tendència que seguiran en el futur. Google o Microsoft són alguns d'aquests exemples a què, des de fa alguns anys, se n'han sumat d'altres com Huawei després de situar-se com una de les firmes asiàtiques més implantades a nivell mundial. Tot i això, en actes d'aquest nivell, també és possible trobar multitud de lectures i pistes sobre quina pot ser la veritable situació d'una companyia.

Els de Shenzhen han llançat dos noves tauletes amb què posen de manifest la seva aposta decidida per aquest format però, quina pot ser la seva repercussió en la divisió d'aquests dispositius? Com poden afectar els resultats globals de la tecnològica xinesa? A continuació, intentarem respondre aquestes preguntes i també indagarem entre els darrers resultats que s'han donat a conèixer sobre l'estat dels comptes de Huawei perquè puguem veure si la marca gaudeix de bona salut o no obstant, compta amb algunes malalties que poden demostrar que cap dels actors del sector és aliè a les circumstàncies que poden aparèixer de manera sobtada.

huawei matebook 2017

Fent números

La companyia xinesa treballa a diversos camps. Centrant-nos en el dels terminals en sentit estricte, els beneficis llançats per aquesta divisió van assolir els 24.400 Milions d'euros aproximadament. Això suposa aproximadament el 30% del total dels guanys de la signatura. Tot i això, aquí tornem a trobar diversos matisos. El més important és l'increment dels guanys, que ha estat el més baix des del 2011. Pel que fa al nombre de dispositius venuts, trobem contrastos significatius. Els smartphones segueixen ocupant el gruix de vendes, amb uns 139 milions de terminals venuts. D'aquests, uns 10 milions correspondrien a una de les joies de la corona de la firma, el P9.

Xina, el refugi de Huawei

Com és lògic, el País de la Gran Muralla continua sent el principal mercat de la tecnològica. Aquí es comercialitzen aproximadament el 50% de tots els models, siguin tablets o smartphones, que produeix la companyia. Com hem esmentat altres vegades, factors com la gran classe mitjana existent al país i el desplegament d'una xarxa de 4G que cada cop abasten més territori, han estat determinants per a la seva expansió. No hem d'oblidar que altres dels eixos sobre els quals actua Huawei i que en va ser la base en els primers anys de vida, van ser les xarxes i les telecomunicacions.

x2 phablet coberta

Un creixement circumstancial?

Des de la Zonamobilitat, utilitzant les dades ofertes per consultores com IDC o GfK, es mostra que en els dos suports que us hem comentat anteriorment, s'han produït creixements significatius en l'exercici de 2016. Al de telèfons intel · ligents, podem utilitzar dues dades que reflecteixen la seva presència en alguns països emergents que actualment estan convertint-se en l'objectiu de multitud de firmes: A Malàisia, el 25% dels dispositius porten el segell dels de Shenzhen, a Tailàndia, aquesta xifra és del 10%.

En el cas de les tablets també ens trobem amb un rumb similar que es tradueix que, el 2016, Huawei va vendre aproximadament 10 milions de tablets. Això suposa un increment de doble dígit respecte a la xifra del 2015. No obstant això, hem de recordar els matisos d'aquesta xifra: Posició anterior gairebé residual i llançament de nous models gairebé nul.

L'impacte de la família MediaPad

Tots sabem la situació actual per la qual travessa el format tablet. Els llançaments són més pausats i, encara que estiguem assistint a una oferta pel que fa als convertibles que segueix anant en augment, la veritat és que el degoteig de nous dispositius és molt menor que en el que el seu dia van experimentar els formats tradicionals. A les darreres hores, s'ha donat a conèixer més sobre els nous membres de la saga MediaPad que intentarien combinar una estratègia de preu reduït amb prestacions equilibrades per apropar-se tant als usuaris domèstics com als professionals. Creieu que aquests models podrien ser determinants a l'hora de mantenir aquest canvi de rumb de Huawei davant dels seus rivals en els formats més grans?

Huawei MediaPad t3

I a Espanya, què?

El nostre país ha esdevingut un dels refugis per a multitud de companyies. En línies generals, les vendes tant de tablets com de smartphones segueixen mantenint-se, encara que a un ritme menor que en altres exercicis. En el cas dels de Shenzhen, la quota de mercat tant aquí com en altres zones d'Europa Occidental, podria assolir el 20% en termes globals. Quins elements creieu que poden influir que aconsegueixi una major o menor xifra de l'estimada?

Com heu pogut comprovar, de nou és possible trobar multitud d'aspectes i condicionants que demostren com pot ser de volàtil el sector de l'electrònica de consum i el fet que cap firma, per gran que sigui, pot intentar canviar aquest comportament. Al vostre parer, Quina creieu que és la posició de Huawei en ambdós formats? Penseu que està experimentant una bombolla o que es produirà un creixement sostingut que acabarà afectant altres companyies? Teniu disponible més informació relacionada com per exemple, com podrien afectar altres tauletes a la seva trajectòria perquè pugueu opinar.


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.