Apple i Samsung segueixen líders en el mercat de les tablets malgrat la nova patacada

Apps tablets imatge

IDC ha publicat les dades referents a vendes de tablets el primer trimestre del 2015 amb força notícies. El mercat torna a registrar un descens interanual amb D'Apple i Samsung al capdavant del mateix i també al capdavant del daltabaix, amb importants pèrdues de quota i sobretot d'unitats envidades per a tots dos. Però també hi ha notes positives, les tauletes compactes amb capacitats de telèfon i els 2 en 1 segueixen creixent igual que Lenovo, companyia que puja més punts des del tercer lloc en què s'ha consolidat.

Segons les noves dades de la companyia analista, el descens global interanual del primer quart d'any se situa en un 5,9%, el que es tradueix en 47,1 milions d'enviaments menys. «La desacceleració del mercat de la qual vam ser testimonis a l'últim trimestre continua afectant el segment tablet, però veiem algunes àrees de creixement que estan començant a materialitzar-se», matisa Jean Philippe Bouchard, Director d'Investigació.

Aquestes àrees de creixement a què es refereix són sobretot les tablets amb capacitats de telèfon (poden rebre i fer trucades) que s'estan convertint en una solució efectiva per a molts usuaris, especialment al continent asiàtic. I les tablets 2 a 1, un illot perdut enmig d'un mar de pèrdues que es manté a la superfície gràcies al creixement de dispositius com Surface Pro 3 i models d'altres companyies com Asus i Acer.

mercat-tablets-primer-trimestre-2015

Apple i Samsung segueixen caient, Lenovo creix i LG, la sorpresa

Pel que fa als principals fabricants. Apple es manté com a líder tot i perdre gairebé sis punts de quota de mercat (d'un 32,7% a un 26,8%) i una reducció a les vendes (comparades amb el primer trimestre del 2014) del 22,9%. Tot i el repunt del darrer trimestre del 2014 a causa de l'aparició dels nous models, les vendes d'iPads se segueixen ressentint de l'èxit dels nous iPhone i en menor mesura, dels nous portàtils de la signatura. Segons IDC, aquesta tendència es mantindrà fins que es produeixi una actualització significativa de la gamma de productes (iPad Pro?). En qualsevol cas, Tim Cook va mostrar confiança fa uns dies a la possible remuntada de la família iPad.

Encara que una mica menor, la caiguda de Samsung també és significativa, passa d'un 21,6% de la quota a un 19,1% i de 10,8 milions de tablets venudes el primer trimestre del 2014 a 9 milions el 2015. L'objectiu primordial dels coreans per als propers mesos ha de ser el de no continuar dessagnant-se ia partir d'aquí, buscar l'assalt a la primera posició, potser de la mà de les noves Galàxia Tab S2.

En tercera posició tornem a trobar-nos amb Lenovo, que recull part de les pèrdues dels dos líders i augmenta les vendes en un 23% i arriba als 2,5 milions d'unitats. La varietat del seu catàleg continua sent clau en el seu ascens, especialment gràcies als models de baix cost que tenen molt d'èxit en certs mercats. Asus se situa quarta encara que les vendes s'han reduït en un 30,6%, passant d'un 5,2% de la quota de mercat a només un 3,8%.

La sorpresa més gran de l'informe podem dir que és el cinquè lloc, que ara ho ocupa LG mercè a 1,4 milions d'enviaments (1.423,7% de creixement). Les LG G Pad de gamma mitjana ia bon preu han aconseguit calar i han aconseguit el 3,1% del mercat, veurem com evolucionen en els propers mesos i si decideixen llançar-se per algun model de gamma alta.

mercat-tablets-primer-trimestre-2015-2

font: IDC


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.

  1.   anònim va dir

    LG G pad si és de l'any passat??????, LG ha de treure molt aviat el seu nou model i hauria de ser abans de Samsung tablet S2 o l'esperat nou Nvideia Tablet amb el seu famós xip X1 el més potent del mercat, per contrarestar, el mercat de les tablet també està esperant a lacció de Microsoft amb el Surface Pro 4 el que tots estem esperant.