Quins reptes que ha d'afrontar el mercat de les phablets?

Motorola g4 més mòbils

Les phablets estan sent les que estan mantenint el sector de la telefonia mòbil. En l'àmbit dels dispositius de menys de 7 polzades, ens trobem amb una situació complexa que es podria assemblar a la que està travessant actualment el mercat de les tablets. Si en el cas dels formats més grans, parlem en altres ocasions d'un descens de models convencionals comercialitzats, en benefici d'altres plataformes, en el dels smartphones assistim a una baixada del nombre d'unitats venudes caracteritzades per tenir-ne menys de 5,5, XNUMX polzades en contrast amb l'increment que pateixen els que superen aquestes dimensions.

Des d'IDC asseguren que el 2016 s'assoliran els 1.460 milions de telèfons intel·ligents, cosa que a grans trets, suposarà un augment respecte als nivells de 2015 i 2014 proper al 10%. No obstant això, aquesta dada amaga els seus matisos i han de ser contextualitzats en un entorn més complex en què tots els actors del sector tenen alguna cosa a dir i on la interconnexió entre tots dos és fonamental. Quins són els reptes que ha d'afrontar el sector de les phablets a curt termini per evitar el temporal que està travessant el mercat de tablets i que durarà, segons alguns experts, fins al 2020?

Redmi Pro Snapdragon

1. Evitar la saturació

En altres ocasions us hem explicat que un dels grans problemes d'Android actualment és el seu fragmentació. Tot i que hi ha multitud de desenvolupadors que creen les seves pròpies capes de personalització inspirades en el robot verd, el cert és que l'existència de més de 1.000 firmes a tot el món que creen els seus propis dispositius, pot donar lloc no només a fallades de compatibilitat a l'hora d'executar les apps existents a Google Play, sinó també, a una saturació del mercat que es caracteritzaria per una oferta excessiva, uns llançaments ràpids i freqüents i la incapacitat dels consumidors per adquirir els nous productes a aquesta velocitat.

2. Els grans mercats es desinflen

Tradicionalment, Europa Occidental, Japó i Amèrica del Nord han estat els receptors de nous terminals a nivell mundial. Les companyies més potents, independentment que estiguessin assentades o no en aquestes regions, llançaven les joies de la corona en aquests mercats. No obstant això, i com recordem abans, la electrònica de consum està relacionada amb altres àmbits com la economia i l'evolució dels comptes d'un país influeix en el consum en tecnologia dels ciutadans. Per explicar millor aquesta afirmació ens basarem en una dada oferida per IDC: Els smartphones venuts en aquestes regions el 2016 seran només un 0,2% més que els comercialitzats el 2015. Els països emergents seran els que tirin del sector.

escaner d'iris note

3. Canvi dhàbit dels consumidors

Quan fa uns mesos, us vam presentar una breu cronologia sobre l'evolució de les tauletes des de la seva aparició, us comentàvem que en els darrers mesos, hem assistit a una millora tant de les prestacions tècniques com físiques dels nous terminals. En el terreny de les phablets assistim a una situació similar en què, a primera vista, els models tenen una més gran esperança de vida. Això té una repercussió immediata ja que posposa la decisió de compra i el temps en què es pot adquirir un altre telèfon intel·ligent.

4. L'estratègia de les companyies

Tot i la fragmentació existent, el cert és que aquí no trobem la creació de dispositius enfocats a diversos col·lectius com passa al mercat de les tablets. La reproducció de continguts audiovisuals i la captació d'imatge i vídeo amb la millor qualitat possible a més de la compatibilitat amb xarxes socials de tota mena, són les línies seguides pels fabricants per oferir uns productes enfocats en molts casos, a un públic jove que és vist com una massa homogènia. L'oferta per a altres grups com el professional és més modesta encara que ja estem veient alguns terminals que fan picades d'ullet a aquest segment com per exemple, el Galaxy Note 7.

cool 1 sensors

5. La consolidació de les noves tendències

La realitat Virtual ha estat trepitjant fort des de començament d'any després de multitud de projectes que en alguns casos, han acabat guardats al calaix. D'altra banda, els marcadors biomètrics, l'augment de les dimensions de les phablets, i la millora de les prestacions d'imatge a través d'elements com a resolucions 4K i els sistemes de càmeres duals, semblen ser els fulls de ruta que seguiran les marques el 2017. No obstant això, això té diversos obstacles pendents per resoldre: Increment del preu dels terminals que incloguin aquests avenços, i per altra banda, en el cas de la Realitat Virtual, una oferta d'aplicacions i d'eines encara limitada.

Com heu vist, res és perfecte i malgrat que les phablets estan aconseguint una major quota en comparació amb els seus germans més petits, el cert és que aquest format encara té diverses tasques per resoldre. Després de conèixer els desafiaments que esperen aquests dispositius a curt i mitjà termini, penseu que són petits contratemps que tindran una solució ràpida? Creieu que poden ser factors condicionants en el futur desenvolupament de més productes? Teniu disponible més informació relacionada com per exemple, el comportament del mercat el que resta d'any perquè pugueu opinar vosaltres mateixos sobre el futur dels mateixos i comproveu què és el que està succeint avui dia.


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.