Sundar Pichai, l'actual CEO de Google, ha concedit una entrevista durant la Code Conference on, és clar, va ser preguntat l'estratègia dels dispositius Nexus per a aquest 2016, una cosa molt lògica després dels rumors que apuntaven que els de Mountain View podrien començar a prescindir dels habituals socis i signar els seus equips a l'estil Pixel C. Ja tenim més pistes del camí que seguiran, ara, cal conèixer el producte.
Després d'un 2015 en què, al nostre punt de vista, Google va donar al clau tant amb els seus terminals Nexus com amb la Pixel C, aquest curs la cosa comença a pintar encara millor. HTC, una firma que personalment m'encanta, es dedicarà (pressumiblement) als smartphones, tant en mida estàndard com en format phablet, mentre que respecte a les tablets hi ha una mica més de dubtes: A la hipòtesi d'una nova Nexus 7 per Huawei, s'ha sumat la possibilitat d'un equip que salti d'Android a Chrome US. Veurem.
Altres marques seguiran fabricant els Nexus, però Google prendrà el control
En les passades generacions dels dispositius, Google sempre ha pres les decisions importants pel que fa al producte. Només cal veure el Nexus 6P, amb pantalla 2K i processador de Qualcomm, una cosa molt estranya per Huawei llavors. No obstant això, els de Mountain View volen fer un altre pas endavant i forçar els fabricants que assumeixin les innovació en Android fent suport de maquinari a les novetats quan calgui.
Això sona molt al 3D touch nadiu que, sens dubte, en requerirà de nous components “durs”, no només paquets de programari per poder implementar amb eficiència. Sundar Pichai també va deixar clar el seu propòsit d'agafar les regnes absolutes del disseny dels equips.
La importància dels Nexus com a guia per a Android
Un Nexus no serà mai el telèfon o la tauleta més venuda havent-hi companyies com Samsung, Apple, Huawei, etc. Tot i això, sempre aixequen gran expectació entre el públic més informat, atès que són reflex, i alhora encarnen, els desenvolupaments de cada nova versió d'Android. La pretensió de google, sens dubte, no és vendre molt i fer la competència als seus socis, abans tot al contrari: l'important per a la signatura del cercador és avivar el mercat i incorporar millores que puguin servir d'inspiració als fabricants, alhora que recull idees dels altres i incorpora de forma nativa, donant així el seu beneplàcit.