Sempre al final de cada any comencem amb les previsions del mercat de tablets per a l'any 2014, aquests informes són interessants per a inversors i sempre es filtren a la premsa especialitzada. Tenim un de nou del medi taiwanès Digitimes, una referència per la seva privilegiada relació amb les companyies que fabriquen dispositius i subministren components a les marques de tecnologia. La previsió és que s'enviaran 289 milions de taules el 2014, això suposa un creixement interanual del 23,6%.
Com veiem les previsions ja són força més modestes. Hem arribat a rebre perspectives de creixement de fins al 70% però sembla que el mercat de tablets comença a estar madur.
La distribució aquests 289 milions és molt interessant. Les primeres marques, exceptuant Apple, arribaran a una xifra de 105 milions i superaran per primera vegada les marques blanques xineses que es quedaran en 104 milions. Apple es quedarà a 80 milions d'unitats.
Les dues primeres dades indiquen una cosa interessant. Els consumidors cada vegada demanen més la versió d'Android amb llicències Google i no la de l'Android Open Source Project que solen portar aquestes tauletes barates fabricades al gegant asiàtic. Una altra dada important és que aquestes marques baixen fins i tot més els preus, i presentaran dispositius encara més competitius que l'any passat. És a dir, el boom de les tablets low cost no s'ha acabat.
Samsung seguirà sent el rei en aquest segon grup amb 53 milions de tauletes enviades. Aquestes xifres són significativament inferiors a les que us oferíem recentment provinents del medi sud-coreà ET News. Ja advertíem que ens semblava una previsió massa optimista i que anava d'acord amb una xifra de creixement del mercat general del 43%.
També ens donen una dada interessant respecte a ASUS. Sembla que les negociacions amb Google no haurien anat bé i que ja no fabricaran cap tauleta de la família Nexus el 2014. Això faria que baixessin al quart lloc. El tercer lloc ho ocuparia el gegant Lenovo.
font: Digitimes