El mercat de tablets s'estabilitza: Apple desaccelera i Amazon cau

tabletes

El creixement del mercat de tables s'ha estabilitzat aquest any 2013 després de tres anys de xifres astronòmiques seguits. La clau sembla estar a la desacceleració de dues companyies fonamentals al sector: Apple i Amazon. Això es desprèn de les dades d'enviaments a l'últim trimestre de l'any que ha obtingut un estudi d'IDC i que ha fet públic mitjançant un informe.

Aquest darrer trimestre de l'any s'han enviat 76,9 milions de tablets a tot el món. Això suposa un creixement del 62,4% respecte al trimestre anterior, cosa normal ja que incloem la campanya nadalenca i la presentació dels nou models d'iPad.

Si la comparació la fem amb el mateix període de l'any anterior, veurem que el creixement és del 28,2%, també molt alt però un increment molt inferior al creixement de l'any passat que va ser del 75,3%.

Si mirem els números de tot l'any veurem que s'han enviat 217,1 milions de tablets, pels 144,2 milions que es van enviar el 2012. És a dir, un increment del 50,6% respecte a l'any anterior. El creixement interanual el 2012 va estar al voltant del 78%. En definitiva, veiem una desacceleració, normal per a un producte que ha crescut a velocitat d'infart.

Si mirem el repartiment de les unitats enviades a l'últim trimestre del 2013 veurem alguna sorpresa.

Top Five Tablet Vendors, Shipments, i Market Share, Fourth Quarter 2013 (Shipments in millions) 

Venedor

Enviaments d'unitats 4T13

Quota de mercat del 4T13

Enviaments d'unitats 4T12

Quota de mercat del 4T12

Creixement interanual

poma

26.0

33.8%

22.9

38.2%

13.5%

Samsung

14.5

18.8%

7.8

13.0%

85.9%

Amazon.com Inc.

5.8

7.6%

5.9

9.9%

-1.7%

Asus

3.9

5.1%

3.1

5.1%

25.8%

Lenovo

3.4

4.4%

0.8

1.3%

325.0%

altres

23.3

30.3%

19.5

32.5%

19.5%

Total

76.9

100.0%

60

100.0%

28.2%

Apple ha tornat a reduir la quota de mercat significativament. Els seus 26 milions d'iPad suposen el 33,8% de la quota, una reducció respecte al 38,2% que van suposar els 22,9 milions d'unitats el 2012. El seu creixement ha estat només de 13,5%.

Samsung segueix segona i creix interanualment a un 85,9%. Això s'expressa en un augment de quota de mercat fins al 18,8% amb 14,5 milions de tauletes venudes en el període.

El tercer lloc l'ocupa Amazon, que hauria d'estar preocupada. Les seves vendes han baixat interanualment, sent l'únic fabricant que ha tingut aquesta tendència entre els més potents. La quota de mercat ha baixat clarament al 7,6%.

ASUS ha crescut un 25,8% i manté intacta la quota de mercat. I en cinquè lloc apareix Lenovo, que ha crescut un 325% que li donen una quota de mercat del 4,4%, gens menyspreable. Aquest creixement és degut a la seva estratègia en mercats emergents, on ha pogut oferir preus molt baixos gràcies a les seves aliances amb fabricants de marca blanca de la Xina.

font: IDC


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.