Tots intuíem que a Microsoft no li havia anat ben bé amb les vendes de Surface, la seva primera línia de tablets que va comptar amb dos models: un amb Windows RT i un altre amb Windows 8. Segons un informe presentat al govern dels Estats Units com a part de les seves obligacions fiscals, sabem que la companyia ingrés 853 milions de dòlars provinents de les vendes de Surface. Encara que sigui una gran quantitat de diners, la veritat és que no cobreix les despeses de recerca i de fabricació i publicitat d'un estoc que mai no es va arribar a vendre en la seva totalitat.
L'informe de què parlem va ser presentat a la Security and Exchange Commission cobreix el temps que aquests dispositius han estat a la venda, des del tercer trimestre de l'any passat fins al 30 de juny del 2013, uns 9 mesos. Aquesta quantitat de diners coincideix, fent comptes a gran manera amb l'estimació de vendes per unitats que va fer Bloomberg. Segons l'agència de notícies, s'havien venut 1,5 milions de tablets. D'elles Surface RT, representava 1.100.000 unitats per les 400.000 unitats de Surface Pro. Proporcionem aquesta estimació atès que els de Redmond mai no han donat dades oficials, més enllà d'aquella declaració de Steve Ballmer mostrant-se insatisfet amb uns resultats per sota de les seves expectatives inicials.
Com heu pogut notar, ens referim a ingressos. És clar també hi ha hagut despeses i, el que és pitjor, perdudes. Es calcula que el desenvolupament i publicitat dels dos models va costar 898 milions de dòlars. Al seu torn, les pèrdues derivades de les escasses vendes de Surface RT, que mai va assolir els números de les previsions inicials, arribarien als 900 milions de dòlars.
És a dir, Microsoft ha perdut més de 900 milions de dòlars en entrar al negoci de les tablets. Vistos els plans que tenen de continuar i de posar més carn a la graella caldrà considerar una inversió en un mercat altament competit però amb moltes possibilitats pel seu espectacular creixement.
font: Silicon News