Els ingressos per Surface es dobleguen encara que encara no és rendible

Surface 2 vs Surface Pro 2

Microsoft ha fet oficial els seus resultats econòmics a l'últim trimestre de l'any 2013, els quals demostren que les vendes de Surface estan anant molt millor que l'any de la seva estrena. En aquest darrer trimestre, els ingressos per la venda de les seves tablets van fer més que duplicar-se respecte del mateix període de l'any anterior. Si els últims tres mesos de l'any 2012, els de Redmond van ingressar al voltant de 400 milions de dòlars per Surface, en aquests mateixos mesos el 2013 van aconseguir 893 milions de dòlars.

Les xifres estan emmarcades en un augment dels ingressos generalitzats a la companyia per sobre del que els analistes esperaven. En el segon quart fiscal, del setembre al desembre, la companyia va tenir vendes per 24.500 milions de dòlars, uns 78 cèntims per acció. S?esperaven 23.700 milions amb un benefici de 68 cèntims per acció.

Encara que la dinàmica general és positiva, hi ha hagut divisions que no estan anant tan bé com altres. Mentre els ingressos en dispositius i consumidors van arribar a 11.910 milions, amb un creixement del 13%, s'ha percebut una baixada dels diners pastats per llicències en un 6%.

Surface 2 vs Surface Pro 2

Els fabricants oficials (OEM), els consumidors d'Office i Windows Phone són dins aquest sac, encara que cadascú té una responsabilitat diferent. Cal destacar que el mercat de PC està caient fortament, al voltant del 6% anual, entre altres coses per l'èxit del format tablet als països emergents, on és el segon ordinador personal després del telèfon intel·ligent. Curiosament, mentre les llicències de Windows Pro augmenten ingressos en un 20%, les que no són Pro, les dels consumidors normals, cauen un 12%, tenint més pes aquestes últimes.

Amy Hood, CFO de Microsft, es va referir al creixement en dispositius per a consumidors. Van col·locar 7,4 milions de consoles en aquests tres mesos, de les quals la nova Xbox One va vendre 3,9 milions d'unitats en tan sols 5 setmanes. Han percebut també una demanda més gran de les seves tablets, creuen que especialment potenciat per la bona percepció de la nova generació de Surface. De fet, hem vist el producte esgotat de manera repetida durant la campanya nadalenca i de rebaixes.

Això els ha permès doblegar ingressos encara que no generar beneficis. El cost d'aquests ingressos va ser de 932 milions de dòlars, de manera que al final van perdre 39 milions de dòlars.

En definitiva, observem un canvi important en la dinàmica encara que encara queda molt camí per recórrer com reconeixia la mateixa Hood.

font: CNET / beta News


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.