Els iPad no s'enlairen i sumen una nova caiguda a finals del 2016

iPad Pro 2 2017 que sabem

A l'espera que al voltant d'abril o maig es coneguin els resultats de totes les companyies durant el primer trimestre del 2017, moltes ja estan presentant els corresponents als darrers mesos del 2016. Ja sigui mitjançant la publicació oficial dels mateixos, o amb filtracions realitzades per consultories o portals especialitzats, els comptes són el reflex més fidel de quina és la situació per la qual travessen tant les firmes com els suports que fabriquen i comercialitzen durant els diferents exercicis. A través d'elles, no només és possible comprovar quina ha estat la trajectòria en el passat més recent, sinó que també és possible comprovar, tal com us comptàvem fa unes hores amb les xifres d'adopció d'Android i Windows, el possible comportament a el curt termini.

Apple estaria travessant una mala ratxa a la venda del iPad en contrast amb el que estaria passant en altres formats fabricats pels de Cupertino. Durant el següent article, us explicarem què està passant a les tauletes de la companyia de la poma i intentarem veure una vegada més, quines són les causes que no es compleixin les expectatives dipositades pels seus fabricants i també, quin podria ser el rumb de els suports de la tecnològica si tenim en compte que altres dispositius procedents de firmes asiàtiques i els formats convertibles, estan trepitjant fort i intentant combatre amb la tendència a la baixa en la venda de models convencionals que ha caracteritzat el sector durant gairebé tres anys.

iPad Pro 2 de 10,5 polzades posterior renders

la dada

Segons el portal appleinsider, durant l'últim trimestre del 2016, el nombre d'iPads venuts va arribar als 13 milions d'unitats. A primera vista, aquesta dada pot semblar positiva si tenim en compte que els mesos inclosos inclouen de l?octubre al desembre. No obstant això, la baixada és significativa si tenim en compte que en el mateix període de 2015, es van aconseguir els 16,1 Milions de terminals encara en un context conegut per tots de baixada generalitzada a totes les companyies. En termes percentuals, la baixada ronda el 20%, cosa que pot posar en un compromís els de Cupertino.

Impacte en els beneficis

Aquest descens, no només hauria tingut les seves conseqüències en el sector de les tauletes, sinó que també se'n va fer ressò beneficis trimestrals de la companyia, que van passar dels 7.000 milions de dòlars a una mica més de 5.500 els darrers mesos de l'any. Els terminals mòbils i els Mac serien els responsables de minimitzar l'impacte en el descens del nombre de tauletes venudes, tot i que els increments haurien estat mínims, d'aproximadament un 1% en el cas dels ordinadors i que assolirien els 5 milions d'unitats comercialitzades.

iPad vs Galaxy tablets creixement

La perspectiva d'Apple

A cap companyia li agrada reconèixer que està passant un sotrac i Apple no n'és menys. Des de la firma, asseguren que no només no hi ha hagut un descens, sinó que a més, el iPad s'ha convertit en líder en els formats de més de 7 polzades en ocupar una quota de mercat de més del 85% en el cas dels models que costen més de 200 dòlars. Què opineu sobre aquesta afirmació?

La realitat

Tal com recull TICBeat i utilitzant com a referència les dades ofertes per la consultora IDC en aquest portal, Apple no assoliria una quota tan elevada com afirmen des del si de Cupertino. La firma de la poma seria líder, sí, però amb una implantació del 21%. Samsung la seguiria de molt a prop amb un 15%. No obstant això, les grans vencedores serien Amazon i les tecnològiques xineses. El portal de compra per Internet hauria obtingut uns bons resultats a finals del 2016 amb els dispositius Fire amb gairebé 4 milions de terminals venuts i un increment proper al 300% respecte a l'exercici anterior. En el cas de les marques del país de la Gran Muralla, la pujada hauria estat encapçalada per Huawei amb un increment del 28% comparat amb el mateix període del 2015.

unitats venudes tablets

el futur

Segons appleinsider, la companyia estaria preparant tres nous models que veurien la llum aquest any i que es caracteritzarien per un nou augment de les pantalles que, en el cas del model més gran, superaria les 12 polzades. Tot i això, si hi ha un altre factor que caracteritza Apple és el fet que els terminals incorporen novetats mínimes més enfocades a guanyar atractiu visual i que a més, en molts casos segueixen comptant amb un preu força elevat que per a molts, no suposa una relació qualitat-preu equilibrada. D'altra banda, com esmentem al principi d'aquest article, l'apogeu dels terminals convertibles i la incorporació d'avenços com la realitat virtual, podria llastar l'èxit dels futurs models de la signatura de l'illa. El temps servirà per aclarir els possibles interrogants.

Com heu pogut comprovar, Apple podria estar perdent terreny en el format tauleta. Després de conèixer les dades de vendes de l'últim trimestre del 2016, penseu que les de Cupertino podrien perdre el lideratge en aquest suport a curt termini davant l'empenta de les tecnològiques asiàtiques? Creieu que cal una renovació profunda en tots els terminals que fabrica, independentment de la categoria a què pertanyin? Teniu disponible més informació relacionada com ara algunes comparatives amb models d'altres companyies perquè pugueu opinar vosaltres mateixos.


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.