Huawei ha registrat la marca comercial PhoPad, que resulta molt suggerent atès que hi ha referències a dos formats diferents, el telèfon i la tauleta. La mixtura entre aquests dos fins ara s'ha abordat majoritàriament amb el format phablet encara que hi ha alguna excepció en què s'ha arribat al tabletòfon. Desconeixem què deu tenir entre mans l'empresa xinesa, però sembla que hi aniran els trets.
S'acosta el CES del 2014 a Las Vegas que serà l'escenari de moltes presentacions i on podrem veure els nous camins que pren la indústria respecte als formats. La irrupció de la tablet en el darrer parell d'anys ha augmentat la nostra comoditat a una pantalla tàctil de bona mida i hem vist com la idea de tablet s'expandia entrant al terreny del portàtil i del telèfon generant híbrids i mixtures.
El registre a l'Oficina de Marques i Patents dels Estats Units, que a Internet ens mostraven, no ens diu res concret sobre el model, així que només tenim un nom suggerent i la trajectòria recent de Huawei.
L'Ascend Mate va ser per alguns mesos el phablet més gran que un podia aconseguir. Ara hi ha altres opcions més grans, fregant el exagerat del Xperia Z Ultra. Ara sabem que l'experiment va funcionar i hem tingut notícies d'un segon Huawei Ascend Mate 2 gràcies a unes recents filtracions.
Noves solucions entre el telèfon i la tauleta
En definitiva, continuen apostant per la idea d'un telèfon sobredimensionat que proporcioni sensacions properes a la tauleta. Amb Huawei PhoPad potser s'està apostant per una altra idea o potser només estan buscant un efecte de màrqueting, com ja ha intentat Asus amb les seves marques PadFone i FonePad. Per la seva banda, Samsung ha utilitzat un altre concepte, Fonblet, per referir-se als dispositius del futur que resoldran el conflicte entre els dos formats amb pantalles plegables pel mig.