L'iPad ven més exemplars dels models antics que dels nous

iPad 4 caixa

Després de les astronòmiques dades d'ingressos que va presentar ahir poma, és hora per fer una reflexió més pausada de les xifres que ofereixen els resultats d'aquest Q1 de 2013. Els números són astronòmics, sens dubte, i les dades de vendes aparentment encoratjadors, però, hi ha certs detalls que val la pena tenir en compte i revisar a l'hora d'analitzar la situació real de la companyia i és que el benefici net d'Apple és una mica més discret que en períodes anteriors.

El panorama a poma no és tan bo com podria semblar. És cert que els de Cupertino han batut el rècord absolut de vendes dels seus productes i les dades d'ingressos són les més importants de la seva història. No obstant això, si naveguem una mica pels detalls que envolten tots aquests impressionants titulars, podem trobar-nos amb algun punt agredolç per a companyia que, a més, segueix perdent valor a la borsa: Fins a un 12% a la darrera jornada, informen a Expansió.

Apple vendes

La borsa, com és lògic, actua en previsió del que pugui esdevenir a poma. En aquest sentit, encara que els de Cupertino han augmentat la despesa en R+D, el problema fonamental, segons els analistes de Media-tics.com, és que la companyia segueix depenent en una enorme mesura dels dos grans vaixells insígnia de l'era Jobs, és a dir, el iPad i el iPhone. De fet, excepte amb l'única excepció del Mini iPad, que està funcionant francament bé, poma no ha presentat cap nou gadget trencador en els darrers anys, sinó que s'ha dedicat a redundar en aquests dos dispositius. Per al 2013, però, es comença a parlar d'un nou aparell que podria portar una bufada d'aire fresc, una televisió concretament. Tim Cook no ha negat aquesta possibilitat, però és aviat per a confirmacions.

Una altra dada important és la que avancem al titular. Tot i que la poma ven gran quantitat de dispositius, el seu marge de benefici és menor perquè no aconsegueix generar tanta demanda als seus productes d'última generació com als “abaratats”. Media-tics afirma sobre això que el iPad 2 va vendre més unitats que el de quarta generació i que el Mini iPad, i que encara que les vendes d'aquest últim van ser millors del que s'esperava, es tracta precisament de l'equip de poma que menys benefici net aporta a la companyia.


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.

  1.   roberto va dir

    la vedat cada dia apple ven mes prodctes però de versions anteriors és desitjar ia la gent només compra iphone i ipads quan baixen de preus és desitjar s'esperen a comprar una version anterior