Un estudi desenvolupat per la Juniper Research estima que per a l'any 2016 els ingressos per compres in-app en els jocs per a tablet seran de l'ordre de 3.030 milions de dòlars. La previsió es basa en les tendències canviants en la monetització i l'oferta dels títols a les principals botigues en línia de les principals plataformes. Això suposarà multiplicar per 10 els ingressos actuals que suposen 303 milions. Us comptem els fonaments per a aquesta aposta segons els criteris del propi informe.
En primer lloc, les consoles portàtils estan veient com els usuaris clàssics s'estan passant a telèfons mòbils i tauletes per diversos motius. Els dispositius mòbils tenen una mida similar o més petita i, per tant, ofereixen la mateixa portabilitat alhora que estalvien la compra d'un aparell. La qualitat dels jocs que ofereixen s'ha igualat i la varietat al catàleg de jocs és més gran. I el que és més, aquests són més barats i molt més fàcils de comprar atès que els dispositius tenen millor connectivitat a Internet, fins i tot per xarxes mòbils.
En segon lloc, l'arribada del model freemium amb compres in-app en moneda virtual es està generalitzant. Vendre un joc per un preu inicial és cada cop més difícil i els desenvolupadors ho saben. Les monedes virtuals tenen un avantatge davant dels mini pagaments. Pots comprar una bona quantitat de moneda que només utilitzaràs al joc en una ocasió i després utilitzar-la segons et convingui. Es redueix el dolor del pagament i aportar dades bancàries per a alguns.
En tercer lloc, un sector creixent dins del gaming és el dels títols de joc com a poker, altres jocs de cartes, apostes i altres. El més interessant és que no es juga amb diners reals sinó amb fitxes que només podem utilitzar dins del joc i que per completar també poden estar acompanyades de compres in-app que desbloquegen maneres i eines.
Com a dada curiosa, sembla que els europeus no tindrem molta responsabilitat a omplir les arques de les empreses desenvolupadores i seran americans i asiàtics els que facin el 86% de les compres in-app el 2016.
font: Juniper Research
Els Europeus no ho farem perquè no caiem en consumismes adsurds. Jo si un joc per seguir jugant em demana més fitxes, desinstal·lo i punt