Tot i les limitacions que encara té el seu sistema de distribució (i que encara duraran uns quants anys, almenys pel que fa a Europa, segons les últimes notícies), Xiaomi ha experimentat un creixement espectacular en un període de temps força curt en realitat, sens dubte, gràcies a l'enorme atractiu que suposa la relació qualitat/preu dels seus dispositius, com passa amb la resta de fabricants “low-cost”. Però, quina és el secret d'aquests preus tan baixos? Hugo Barra ho ha revelat en una recent entrevista.
Un catàleg petit i cicles llargs per als dispositius
L'essència d'aquesta estratègia d'èxit es podria resumir, segons Hugo Barra, en aquests dos pilars: un catàleg petit i cicles llargs per als dispositius. D'aquesta manera, la companyia es pot concentrar en uns quants smartphones durant uns dos anys. És curiós perquè això és en realitat just el contrari del que fan molts dels grans fabricants, els vaixells insígnia dels quals es renoven anualment (semestralment en el cas de Sony) i els catàlegs dels quals són de vegades tan amplis (Samsung és, per descomptat, el millor exemple) que de vegades és casa impossible tenir una idea clara de tots els models que ofereix.
La importància de la venda en línia
La venda online, una de les dades d'identitat bàsica de Xiaomi, és una altra de les peces fonamentals del puzle, i encara que la companyia ja ha provat amb les vendes a través d'operadores, aquesta segueix sent encara amb molta diferència la principal via de comercialització per als seus smartphones. Tampoc ens estranya a la vista de la importància que hem vist que li concedeixen altres companyies low-cost, com ara OnePlus, encara que si escau l'èmfasi és en aquest aspecte de la distribució és encara més gran (tant que ja han reconegut que no es poden permetre ni tan sols vendre sense restriccions).
Què us sembla a vosaltres? Creieu que val la pena que es redueixi el nombre de smartphones que es posen a la venda i que es prolongui la vida si això pot portar a preus més baixos, o preferiu l'estratègia més convencional dels grans fabricants?
font: techcrunch.com