Samsung ha pres una decisió, tan sorprenent com necessària, de cara als propers mesos. La companyia sud-coreana sol centrar la seva maquinària promocional a la gamma Galaxy Note durant la segona meitat d'any, però el 2015 serà diferent, i és que el Galaxy Note 5 no és l'únic phablet que la firma posarà al mercat properament, sinó que estarà acompanyat del Galàxia S6 Edge Plus. Dos dispositius diferents però amb massa punts en comú perquè tots dos puguin donar el màxim de si, cosa que ha obligat Samsung a prioritzar.
Quan es va començar a parlar sobre el Galaxy S6 Edge Plus, tothom entenia que Samsung el que buscava era donar continuïtat als bons resultats obtinguts pel Galaxy S6 Edge que havia aconseguit superar la demanda del Galaxy S6 estàndard després de la presentació a principis d'any. En principi, això no influiria massa en el Galaxy Note 5, una gamma que històricament s'ha diferenciat força de la Galaxy S amb elements com S-Pen.
El problema és que al final, tots dos tindran molts punts en comú, i sent els dos phablets, podien embrancar-se en una lluita que no beneficiaria Samsung, que s'ha vist obligada a decantar-se per un. L'escollit ha estat el Galaxy S6 Edge, que segons The Korea Herald rebrà la major part dels recursos de màrqueting. De fet, podria ser el únic que sigui llançat internacionalment. Pel que sembla, Samsung té pràcticament llestos els acords amb les operadores de tot el món que comercialitzaran el Galaxy S6 Edge Plus, mentre que les negociacions pel Galaxy Note 5 encara estan a l'aire.
els motius
La decisió respon a criteris purament estratègics. El Galaxy Note 5 no tindrà problemes per aconseguir una bona quantitat d'unitats venudes ja que la gamma té una àmplia i coneguda trajectòria, sent la més destacada quant a phablets en els últims anys. Encara que la seva venda es restringeixi inicialment a uns pocs mercats (es comenta que Corea del Sud i els Estats Units) i Samsung no dediqui gaires recursos a publicitar-ho, aquells que estiguin interessats esperaran i estaran informats sobre les característiques del dispositiu.
D'altra banda, el Galaxy S6 Edge Plus és el primer de la seva espècie, de manera que Samsung necessita donar-li molta visibilitat als diferents espais publicitaris perquè aquells que no estan constantment informats com nosaltres, sàpiguen de la seva existència i les seves qualitats. A això cal sumar-hi que la marca sud-coreana vol centrar-se cada vegada més a les pantalles corbes per als propers anys, i en aquest sentit, el Galaxy S6 Edge Plus és més important de cara a la imatge d'empresa que volen transmetre que el Galaxy Note 5.
Què us sembla aquesta decisió? Creieu que el Galaxy Note 5 se'n ressentirà o la seva popularitat serà suficient com pensa Samsung?
Via: AH
és una marca excel·lent i molt bona