Sony torna a retallar les previsions de venda de smartphone a 41 milions

Nou revés per a Sony. En el darrer trimestre, corresponent al segon quart del seu any fiscal 2014, la companyia ha registrat importants pèrdues. A més, la divisió mòbil confirma que les previsions realitzades a principis d'any, no són realitzables i retallen per segona vegada el seu objectiu, que ara queda establert a 41 milions de smartphones.

Sony va començar l'any sent ambiciosa, la companyia esperava vendre a finals del seu any fiscal una sorprenent xifra de 50 Milions de telèfons intel·ligents. Després de tres mesos van patir un cop de realitat i al juliol (final del primer trimestre fiscal) van rebaixar la xifra a 43 milions. Ara, i transcorregut el 50% del curs, les previsions tornen a baixar, 41 milions. Ja el mes passat van advertir els inversors que la divisió mòbil, tot i que els ingressos pugen a 2.830 milions de dòlars entre el juliol i el setembre, no passava per un bon moment. De fet, li ha acabat costant el lloc a Kunimasa Suzuki, que ha estat reemplaçat per Hiroki Totoki com a CEO de Sony Mobile.

Les xifres globals de la companyia japonesa es resumeixen en una pèrdua neta de 1.250 milions de dòlars i una pèrdua operativa de 785 milions de dòlars, un 593,9% de pèrdues que deixen Sony en una situació que dista un món de ser ideal. Deixar enrere el seu negoci de portàtils Vaio, eBooks i televisions Bravia no ha servit per evitar el deteriorament dels comptes. Se salva la divisió de jocs que ha aconseguit vendre a hores d'ara 14 milions d'unitats de PlayStation 4, un increment del 83,2% en ingressos.

Xperia-phones-shipped-640x419

La venda de components, clau

Hi ha pocs dubtes sobre la qualitat dels últims dispositius llançats per Sony. Xperia Z2 i Xperia Z3, els més recents, (també les tablets) han estat elogiats en multitud de mitjans i molt ben valorats per la crítica. Especialment el Xperia Z3, catalogat com un dels millors terminals actuals de gamma alta. El problema és que han tingut dificultats per arribar als consumidors en alguns mercats importants com els Estats Units.

Tot i això, la presència de Sony al mercat està més assentada que mai, encara que sigui com a proveïdor de components. Els seus sensors Exmor són utilitzats per multitud de marques a les càmeres dels seus dispositius, entre ells Apple. Aquesta divisió ha salvat, en part, els mobles amb un augment dels ingressos del 23,1%. Per poc que la companyia canviï algunes peces del seu engranatge, és possible que aquestes xifres acabin capgirant.

font: The Verge


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.