Coneix la tablet Project Tango, un pas més a Realitat Virtual

project tango pantalla

Al començament d'aquest any, a través d'esdeveniments com el CES de Las Vegas, vam veure les noves tendències en matèria de tablets i smartphones que el sector de l'electrònica de consum seguiria tant el 2016 com a mitjà termini. Assistim a l'aparició dels terminals modulars, que mostraven un nou ventall de possibilitats en permetre, a grans trets als usuaris fabricar els seus terminals afegint per separat cada component. D'altra banda, la Realitat Virtual també va omplir pàgines a centenars de portals de tecnologia de tot el món, ja que en els darrers mesos hem comprovat com han anat apareixent desenes d'aplicacions, terminals i objectes com les Cardboard que ens permeten experimentar i interactuar de una manera inèdita amb el nostre entorn.

Fa uns mesos us parlàvem de Projecte Tango, una de les iniciatives més ambicioses desenvolupades en aquest terreny. Creat per google i després d'anys de recerca, el seu objectiu principal és acostar la tecnologia 3D als dispositius. Tot i això, els de Mountain View han fet un pas més enllà en llançar fa uns dies, la primera tablet amb aquestes característiques incorporades de sèrie. A continuació, us expliquem més sobre ella i us donem més detalls sobre com funciona i si ja està disponible per al gran públic.

project tango logo

Què és Project Tango?

Abans de parlar del nou terminal llançat per Google, primer cal recordar les bases de Tango. Aquesta iniciativa permet la creació de entorns tridimensionals gràcies a la creació de mapes generats amb tots els detalls. Segons els seus desenvolupadors, una de les finalitats d'aquest projecte és que, quan arribi al gran públic, els usuaris puguin millorar l'experiència que tenen cada dia a l'hora de fer accions com ara prendre el transport públic o preparar un altre tipus de desplaçaments .

el dispositiu

Presentat fa només uns dies, la tauleta Project Tango té un maneig molt senzill. Es compon de diverses càmeres de profunditat la principal diferència del qual respecte als sensors tradicionals, és el fet que reconeixen tot el que va sent captat a través d'això i, automàticament, van creant a la pantalla del dispositiu una reproducció idèntica a 3D que capta fins i tot les textures de cada objecte que anem trobant.

La interacció, una de les fortaleses

Tot i això, la recreació del nostre entorn amb tot nivell de detall no és l'únic que ens pot oferir aquest model. Una altra de les seves característiques més destacades, és la possibilitat de afegir o eliminar objectes a la pantalla. També, podem jugar a modificar a voluntat el terreny a través del panell, i descarregar-ne algunes de les aplicacions existents a Realitat Virtual que ja podem trobar-nos als catàlegs, com ara Minecraft, que en aquest cas, s'ajuda dels sensors que us comentem anteriorment per ajudar-nos a crear mons. Finalment, destaquem la capacitat de mesurament de la profunditat, que ens donarà dades concretes sobre les dimensions d'allò que capturem amb les càmeres.

els inconvenients

Quan anteriorment us comentem sobre l'estat de desenvolupament de Projecte Tango, us comptàvem que la major part de les iniciatives en matèria de Realitat Virtual, es troben en una fase molt avançada de desenvolupament però que, excepte en casos puntuals com Cartró, encara no han arribat al públic massiu. En el cas de la darrera tauleta, ens trobem que encara no ha aterrat al nostre país i que el que podem gaudir avui dia, són només prototips o terminals procedents d'altres països. Evidentment, això fa que també en desconeguem altres característiques com ara el preu.

project tango coberta

Els rivals de Project Tango

Google no és l'única firma que aposta per la Realitat Virtual com a futura base del desenvolupament de més dispositius. Actualment, podem trobar altres projectes com RealSense, que encara no ha arribat a un públic de masses i que conté alguns aspectes cridaners com el reconeixement facial i gestual. D'altra banda, Nvidia, que a finals del 2015 va llançar una tablet dirigida fonamentalment a jugadors, va llançar el 2014 el model Tegra K1, amb què ja va fer els seus primers passos en aquest camp.

Com acabem de veure amb el que és nou de Google, la Realitat Virtual també passa per oferir-nos més interacció gràcies a la possibilitat de modificar l'entorn a través de les pantalles dels dispositius. Després de conèixer més sobre la tauleta amb què els de Mountain View pretenen asseure un precedent, penseu que encara queda molt per millorar i investigar en aquest camp i que per tant, l'arribada definitiva d'aquesta tecnologia encara haurà d'esperar, o no obstant això , creieu que el 2016 serà l'any de la consolidació de la mateixa i que aviat serà possible gaudir d'una nova manera de veure tot el que passa al nostre voltant i també, de participar-hi i relacionar-nos-hi? Teniu disponible més informació similar sobre Project Tango on us expliquem més sobre ell perquè pugueu conèixer més sobre aquesta plataforma i tot el que pot oferir, al mateix temps que opineu vosaltres mateixos sobre quin pot ser el futur a curt i mitjà termini de les tablets i smartphones.


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.