Si mirem enrere, fins al setembre del 2016, mes en què va tenir lloc l'IFA de Berlín, només Huawei y Lenovo van continuar apostant pel format viciat, mentre la Galaxy Tab S3 ens esquivava i Apple (com és habitual en aquests esdeveniments) ni tan sols donava senyals de vida. Mentre les tauletes pures perden força, hi ha dos fabricants, a més d'Amazon, que segueixen mostrant una progressió notable i amenacen un statu quo que pensàvem inamovible.
Ja estan disponibles els darrers documents de dues firmes dedicades, entre altres coses, al anàlisi y evolució del segment tauleta: IDC y Strategy Analytics Tablet & Touchscreen Strategy service. Tot i que totes dues revelen un descens d'entre el 10 i el 20% del mercat, també apunta a un escalada important de dos fabricants en concret Lenovo y Huawei. A Amazon no li estem donant tanta importància, potser perquè la seva demanda oscil·la a mesura que el fabricant ofereix un producte més o menys car, en funció dels diners que estiguin disposats a invertir per promocionar la seva plataforma.
Huawei i Lenovo: tauletes brillants
Les dues firmes presenten sens dubte coincidències. Totes dues són de origen xinès, però ja fa temps que van deixar enrere el cartell de low-cost i avui dia, competeixen en igualtat amb les més grans i exclusives. Tant una com l'altra, a més, continuen apostant pel format tablet com si no hi hagués hagut una baixada en les expectatives de creixement. Les qualitats de la Huawei MediaPad M3 o de la Llibre de ioga de Lenovo han generat un enorme consens i donen compte de la bona feina de les dues companyies.
A més, mentre Huawei sempre ha estat una signatura genuïnament Android, l'últim any va debutar amb Windows 10. D'altra banda, Lenovo va conquistar gran part de la seva fama en el segment del portàtil, però ràpidament va apostar també per la plataforma mòbil de Google a les tablets, mantenint una estratègia orientada a la diversificació.
Samsung necessita una Galaxy Tab S3 ja
La Samsung encara és, i amb diferència, el segon fabricant per nombre de vendes. Tot i així ha perdut més quota de mercat que poma el darrer any i diríem que aquesta circumstància té un origen clar: la manca d'un vaixell insígnia capaç de competir amb el iPad Pro com a tablet pura. Amb sort, la firma coreana posarà remei a aquesta situació.
El proper MWC pot ser un moment important per al segment si assistim a la presentació tant d'una Galaxy Tab S3 com de la TabPro S2 amb Windows 10. Estem segurs que els dos grans no es deixaran intimidar fàcilment i presentaran sòlids productes per recuperar el terreny perdut al llarg del darrer curs.
font: 9to5mac.com