Encara que de vegades es troben a faltar indicis d'una millora en el segment de les tauletes, els propers anys no deixen de presentar-se amb optimisme per als fabricants i inversors. La frenada que viu actualment el sector sembla més pròpia d'un moment d'indefinició i CANVIS, que d'un declivi permanent. I és que l'alta demanda dels països emergents augura bona salut al format a mitjà termini.
És possible que el mercat de tablets estigui una mica estàtic des del 2014, però els motius tenen més a veure amb el fet que la major part dels usuaris ja disposen d'un equip i el seu cicle de reemplaçament és més llarg que en el cas dels smartphones. No obstant això, el creixement en el poder adquisitiu d'àmplies capes de la població, especialment a països com Xina, Brasil o Índia, farà que els fabricants s'hagin de fer servir a fons per captar nous consumidors.
Un estudi amb vista al 2026 carregat d'optimisme
Normalment, les estadístiques que arriben a les nostres mans sobre pronòstics de creixement prenen com a any de referència 2020. No obstant això, aquest altre estudi publicat per PR Newswire fixa la seva vista en els propers 10 anys. Bàsicament, la clau del mercat es trobarà a la segmentació, ja que cada tipus de dispositiu tindrà una demanda diferent i particular a diferents llocs del mapa. Per exemple, s'estima que els convertibles y 2 en 1 creixeran enormement a països del nostre entorn.
Les tauletes tipus pissarra també viuran un bon període fins a l'any 2021, però, a partir de llavors començaran a perdre una mica de força. Android (o Andròmeda, en cas que es produeixi el reemplaçament) ampliarà en aquest període el seu valor de mercat en un 44,2%, Mentre que iOS pujarà en un 44, 9%. Fins i tot les tauletes a format compacte, al voltant de les 8 polzades, que ara semblen tenir-ho més difícil, també veuran millorat la seva posició, generant un volum de negoci superior en un 20,9% a l'actual.
La demanda a països emergents obligarà a innovar
Ara mateix tot apunta a un frenada i un desgast del format. És suficient amb fer una ullada a la quantitat minvant d'equips presentats pels grans fabricants per a la plataforma Android, i comparar-la per exemple amb 2013. No obstant això, el mercat xinès és més viu que mai, també n'hi ha prou d'examinar la quantitat de nous productes presentats per firmes com Teclast o Cube. Per aquest motiu, les grans marques es veuran obligades a innovar per intentar aconseguir una bona porció del pastís en aquests enclavaments emergents.
Tot i que les vendes no siguin tan elevades a Europa com ho eren fa un parell de cursos, s'acosta el moment en què molts usuaris hauran de renovar la tauleta, de manera que les vendes tindran a equilibrar-se. Aquest fet, unit a l'esmentat al paràgraf anterior, obligarà presumiblement les marques a plagar el mercat amb nous models en els pròxims dos anys.