Youtube, principal servei d'allotjament de vídeos al món, acaba d'anunciar un pas important endavant per a la integració dels dispositius mòbils. Encara que sembli estrany que n'estiguem parlant a les alçades en què ens trobem i tractant-se d'una companyia gegantina com Google, és cert, i les novetats tenen a veure amb les actuals anotacions que seran substituïdes per targetes interactives, buscant una millor comunicació amb l'usuari però sobretot, una compatibilitat amb la versió per a smartphones i tablets
Les anotacions són aquestes finestretes que solen aparèixer damunt dels vídeos. Són molt habituals i ben utilitzades poden arribar a ser molt útils, enllaçant altres continguts d'interès o com el seu nom indica, fent una anotació sobre el que s'està mostrant. No menys cert és que mal utilitzades poden arribar a ser molt molestes quan inunden la pantalla amb coses que no ens interessen i hem de dedicar uns segons a tancar-les totes.
A més, un dels grans problemes que tenien és que no eren visibles en versions de l'aplicació per dispositius mòbils, obligant els creadors del vídeo a duplicar aquesta informació normalment a la descripció. Les noves “targetes” com ells en diuen, posaran fi a aquest i altres inconvenients així com busquen una millor funcionalitat, flexibilitat i impacte visual que el produït per les anotacions.
6 tipus de targetes
Què hi podran incloure les noves targetes? La plataforma diferenciarà fins a sis tipus de targetes diferents, amb configuracions diferents que han d'aprendre a fer servir els creadors de contingut. Aquestes són: marxandatge, recaptació de fons, vídeo, llista de reproducció, lloc web associat i targeta de finançament de fans. Algunes estan clares el que representen, com a vídeo, llista de reproducció o lloc web associat, que com feien les anotacions, ens enllacen amb noves adreces. D'altres, no és tan clar com funcionaran.
Qüestió d'acostumar-se ja que l'objectiu final és que les anotacions acabin desapareixent, i sembla lògic davant de les possibilitats que ofereixen les noves targetes interactives. S'ha acabat allò de veure un vídeo des de la nostra tablet o iPad i haver d'acudir a la descripció del vídeo per consultar la informació que normalment es mostraria de manera senzilla a la pantalla.
Via: Thenextweb
http://www.clavesdegmail.com