Els fabricants moderaran el llançament de tablets el proper any

tablets més antigues 2013

El món canvia, les persones canvien, el mercat canvia. Els fabricants s'han d'adaptar a les noves condicions si volen continuar generant diners com ho havien fet fins ara. Les últimes setmanes, diverses marques han anunciat un canvi d'estratègia a partir del 2015, reduiran el nombre de telèfons intel·ligents que es llencin al mercat per reduir costos i augmentar beneficis. Però no seran els únics, les tablets també es veuran reduïdes en nombre d'ara endavant, fins i tot algunes firmes podrien desaparèixer del panorama.

Va ser ahir mateix quan us comptàvem que Sony anunciava la intenció de reduir el catàleg amb l'objectiu d'augmentar els guanys (almenys, obtenir-les) de la seva divisió mòbil que aquest any acumularà unes pèrdues per valor de 2.100 milions de dòlars. Samsung o HTC també han mostrat interès a dur a terme una mesura similar, i és que el ritme de presentacions/llançaments que han portat, sembla que no encaixa al mercat actual, i els negocis viraran cap a un model més similar al d'Apple , amb pocs dispositius (encara que no necessàriament tan pocs).

tablet-comparacion-2013

Diverses companyies en pèrdues

Aquest any, el mercat de les tablets ha patit una frenada en sec en el creixement, passant de més del 50% de l'any passat a només un 7% el 2014. Això ha arrossegat moltes marques a la zona vermella. La pròpia Sony, Amazon o Toshiba han perdut diners amb les seves tauletes aquest any i d'altres han vist reduïts els seus guanys dràsticament. Sembla que la solució en alguns d'aquests casos i igual que en el segment dels smartphones, passa per reduir el nombre de models que són llançats segons el darrer informe de Digitimes.

Per exemple Sony, no pot dur a terme un pla d'aquest tipus, el 2014 només han presentat dues noves tauletes (Xperia Z2 Tablet i Xperia Z3 Tablet) però sí d'altres com Samsung (supera amb escreix la desena de models), Lenovo o Asus. Aquesta última espera assolir els 10 milions d'enviaments al final del curs, però el balanç serà proper al zero, és a dir, ni guanys ni pèrdues, ja que la majoria de vendes són de models econòmics. Fins i tot, moltes de les anomenades marques blanques, podrien retirar-se directament davant la competència de preus i l'empenta dels phablets que els impedeix continuar prosperant en el negoci.

Afectarà els preus?

El que expliquen altres mitjans AndroidAjuda per als smartphones es pot extrapolar a les tauletes. Menys freqüència de llançament vol dir que els preus es mantindran durant més temps sense rebaixar. A més, la majoria de models que s'eliminaran seran de gamma mitjana-baixa, de manera que les opcions seran més reduïdes. Haurem d'acudir a fabricants menys coneguts, a aquells que no s'uneixin a l'espantada i puguin resistir una mica més.


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.