El món canvia, les persones canvien, el mercat canvia. Els fabricants s'han d'adaptar a les noves condicions si volen continuar generant diners com ho havien fet fins ara. Les últimes setmanes, diverses marques han anunciat un canvi d'estratègia a partir del 2015, reduiran el nombre de telèfons intel·ligents que es llencin al mercat per reduir costos i augmentar beneficis. Però no seran els únics, les tablets també es veuran reduïdes en nombre d'ara endavant, fins i tot algunes firmes podrien desaparèixer del panorama.
Va ser ahir mateix quan us comptàvem que Sony anunciava la intenció de reduir el catàleg amb l'objectiu d'augmentar els guanys (almenys, obtenir-les) de la seva divisió mòbil que aquest any acumularà unes pèrdues per valor de 2.100 milions de dòlars. Samsung o HTC també han mostrat interès a dur a terme una mesura similar, i és que el ritme de presentacions/llançaments que han portat, sembla que no encaixa al mercat actual, i els negocis viraran cap a un model més similar al d'Apple , amb pocs dispositius (encara que no necessàriament tan pocs).
Diverses companyies en pèrdues
Aquest any, el mercat de les tablets ha patit una frenada en sec en el creixement, passant de més del 50% de l'any passat a només un 7% el 2014. Això ha arrossegat moltes marques a la zona vermella. La pròpia Sony, Amazon o Toshiba han perdut diners amb les seves tauletes aquest any i d'altres han vist reduïts els seus guanys dràsticament. Sembla que la solució en alguns d'aquests casos i igual que en el segment dels smartphones, passa per reduir el nombre de models que són llançats segons el darrer informe de Digitimes.
Per exemple Sony, no pot dur a terme un pla d'aquest tipus, el 2014 només han presentat dues noves tauletes (Xperia Z2 Tablet i Xperia Z3 Tablet) però sí d'altres com Samsung (supera amb escreix la desena de models), Lenovo o Asus. Aquesta última espera assolir els 10 milions d'enviaments al final del curs, però el balanç serà proper al zero, és a dir, ni guanys ni pèrdues, ja que la majoria de vendes són de models econòmics. Fins i tot, moltes de les anomenades marques blanques, podrien retirar-se directament davant la competència de preus i l'empenta dels phablets que els impedeix continuar prosperant en el negoci.
Afectarà els preus?
El que expliquen altres mitjans AndroidAjuda per als smartphones es pot extrapolar a les tauletes. Menys freqüència de llançament vol dir que els preus es mantindran durant més temps sense rebaixar. A més, la majoria de models que s'eliminaran seran de gamma mitjana-baixa, de manera que les opcions seran més reduïdes. Haurem d'acudir a fabricants menys coneguts, a aquells que no s'uneixin a l'espantada i puguin resistir una mica més.