Sony també reduirà el nombre de smartphones per augmentar els beneficis

La divisió mòbil de Sony no passa pel seu millor moment, acumulant pèrdues trimestre rere trimestre i la companyia japonesa està obligada a prendre mesures si vol tornar als números positius el 2015. Com fa Samsung fa poc, han anunciat la seva intenció de reduir el nombre de dispositius que llancin al mercat el proper any.

Les darreres xifres que s'han fet públiques en relació amb la situació de Sony no són gens positives. Les pèrdues netes de la divisió mòbil van ser de 1.250 milions de dòlars durant l'últim trimestre i s'espera que per a finals de l'any fiscal l'acumulat sigui d'uns 2.100 milions de dòlars. Les vendes no han anat com esperaven, de fet, les previsions inicials, que estudiaven uns 50 milions de dispositius han estat retallades en dues ocasions fins a arribar als 41 milions.

sony-logo-blue

No cal dir que aquesta situació és insostenible de cara als propers anys i el gegant japonès ja pensa en les mesures que seran necessàries perquè el negoci torni a ser rendible. La primera contramesura serà reduir el catàleg de smartphones de manera progressiva en els propers anys. Encara que Sony no arriba als nivells de Samsung també ha anunciat una estratègia similar del 2015 en endavant, és una companyia molt prolífica en el llançament de nous models, massa segons el que està passant.

Amb tants nous telèfons cada any, resulta difícil o gairebé impossible que la companyia presti l'atenció que necessita cadascun, cosa que els porta a multitud de crítiques per deixar dispositius sense actualitzar i temes similars. Menys smartphones vol dir que cadascú estarà més cuidat. En aquest nou escenari, esperen que millors productes es tradueixin en una tornada als números positius que fa temps no obtenen. Això sí, hauran de reduir les seves aspiracions de créixer en quota de mercat, ja que hi ha marques que vénen trepitjant fort des del darrere.

“No estem pensant en la quota de mercat, sinó en més beneficis”, apuntava Hiroki Totoki, cap de la divisió mòbil de Sony, que ens emplaça al mes de març, quan coneixerem més detalls del pla que estan traçant. els components com els sensors Exmor per a càmeres (són el principal proveïdor de les millors marques), els ingressos de les quals van créixer un 23% l'últim mes, jugaran com no podia ser d'una altra manera, un paper fonamental. Mentrestant, seguim en espera del Xperia Z4 i Xperia Z4 Ultra que es presentarien al CES.


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Actualitat Bloc
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.